Media: producten of processen?

De reden, volgens Seth Godin, dat organisaties zoveel moeite hebben met sociale media, is dat sociale media vooral een proces is. Het kost tijd en moeite om een proces in te laten slijten. Niet iedereen is meteen ‘om’. Er zijn mensen nodig die voortdurend het proces bewaken, aan de gang houden, over hobbels heen helpt of, zo nodig, even afremt.

Ik leid daar zelf uit af dat een blog een proces is en een magazine een product. Een beperkte groep mensen werken binnen heldere afspraken aan een eindig product met een helder begin en einde. Eenmaal gedrukt, is het tastbaar en ‘af’. Dat onderscheid, tussen proces en product, verbergt twee werelden waar ik me de komende tijd maar eens in ga verbieden. Het zou wel eens een sleutel naar de ingrediënten van een goed bedrijfsblog kunnen zijn – of magazine, natuurlijk. <<

Advertenties

een reactie

  1. Ik doe mee!! Wat kan ik betekenen in dit proces?

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: