Content king? Nop!

Content is lang niet altijd koning. Vraag het de economen van Bloomberg maar. Disney: dit jaar nog maar 2/3 van de bedrijfswaarde. Netflix (videoverhuur): onbegrijpelijke prijsstelling na een nog onvoorstelbaarder oorlog met leveranciers en ernstige problemen in Europa. De deal met de BBC (Top Gear) gaat niet door. Kranten: ten dode opgeschreven. Amerikaanse filmindustrie: min vijf procent.

Wat doet het wel goed: Amazon doet het goed, maar (nog) niet goed genoeg. Hun kracht: 9 miljard erbij, niet met 45.000, maar met 1.500 extra mensen. Plus: je betaalt geen BTW op de producten van Amazon. Ze zijn by far het meest efficient. Surveillance is een interessante podcast over internationale markten. Zelfs voor leken. <<

Advertenties

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: