Bach voor niets

Ik heb lange tijd een gezonde haat jegens klassieke muziek gekend. Waarschijnlijk door mijn opvoeding, waar klassieke klanken altijd op de achtergrond dreunden. Die klanken joegen me lange tijd in korte tijd heel hoog de gordijnen in. Tot ik via jazz toch weer bij klassieke muziek terecht kwam. Bij Bach, om precies te zijn. Soms heb je net andere oren voor hetzelfde nodig om de schoonheid er wel in te herkennen. Een auditieve Gestalt-switch, zogezegd. De Goldenberg Variaties zijn nu gratis te beluisteren. Prachtig mooie muziek die ik graag met u deel. <<

Reageer

